RDW

GARA FILARET – atelier Dorin ȘTEFAN

În octombrie 1869, prima locomotivă cu abur intra triumfal în Gara Filaret, anunţând o nouă eră în existenţa oraşului, dar şi a ţării. Nu cu mult timp înainte, pe promontoriul cornişei care înainta spre viitorul Parc Carol erau plantaţii de viță-de-vie. De fapt, bogate plantaţii de viță-de-vie erau dispuse în tot arealul care înconjura vatra oraşului – pe atunci, încă un mare sat. Între timp, oraşul a ajuns la două milioane de locuitori, iar această dezvolare a schimbat şi imaginea locului. Astăzi, Gara Filaret este de mult timp o fostă gară, iar toată zona este în re-așezare. Dar cum s-o reaşezăm? Aceasta a fost întrebarea cu care am pornit, în primăvara 2012, cu studenţii anului 5 de la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”, din Bucureşti, demersul urbanistic şi arhitectural. Nu după mult timp am ajuns la concluzia că nu putem să lucrăm decât într-o totală deschidere: locul se preta de la o replantare cu viţă-de-vie şi până la o dezvoltare verticală de mari dimensiuni, trecând desigur şi prin variante de mijloc. Aducem acum în paginile revistei Arhitectura câteva dintre răspunsurile posibile.

 

Laborator al cunoașterii

Pol urban

Centru de industrii creative

Pajiște urbană

Youth Center

Centru regional de excelență

Comments

comments

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.

Powered by Jasper Roberts - Blog