RDW

DIPLOMA 2019 a înregistrat peste 10.000 de vizitatori unici

DIPLOMA 2019 a înregistrat peste 10 000 de vizitatori unici

DIPLOMA, festivalul național al tinerilor artiști, un proiect inițiat de The Institute și inspirat de UniCredit Bank, a înregistrat peste 10 000 de vizitatori unici la ediția de anul acesta, care a avut loc în perioada 11-20 octombrie, în clădirea monument istoric de pe Str. C.A. Rosetti nr. 3.

Festivalul DIPLOMA a prezentat publicului larg cele mai bune lucrări de absolvire ale viitoarei generații de artiști și creativi, precum artele plastice, artele decorative, arhitectura și designul, înainte ca autorii lor să devină celebri.

Expoziția a reunit peste 120 de lucrări ale tinerilor artiști absolvenți ai facultăților creativ-vocaționale din toată țara, selecţia proiectelor fiind realizată de un board creativ care a fost format în acest an din peste 40 de seniori în domenii creative: arhitecți, designeri, galeriști, manageri culturali, urbaniști, fotografi, stiliști, redactori, antreprenori, graficieni, profesioniști activi și dedicați ariei lor.

Designul expoziției a fost semnat și anul acesta de Attila KIM Architects.

În plus, pentru a marca parteneriatele strategice cu universități de profil importante din România, DIPLOMA 2019 a inclus trei expoziții capsulă dedicate Universității de Vest Timișoara, Universității Naționale de Arte București, dar și Universității de Arte și Design din Cluj Napoca.

Festivalul a propus și o serie de conferinţe, Diploma Talks, care au adus în fața participanților poveștile de succes ale unor antreprenori şi creativi cu experiență: Anatomia unui business creativ, Piața de artă din România și Modalități de exercitare a meseriei de arhitect.

Programul festivalului a cuprins și un atelier de stickere imprimate prin tehnica linogravurii cu Maria Bălan, by feeder.ro x DIPLOMA. Atelierul a urmărit explorarea artei ca mijloc de regenerare urbană, folosind street art-ul pentru a semnala locurile preferate din București, orașul devenind astfel o pânză colectivă.

Pe parcursul celor 10 zile de festival, vizitatorii expoziției au avut acces la o parte din prima bibliotecă de specialitate din cadrul Departamentului Design al Facultății de Arte Decorative și Design de la Universitatea Națională de Arte București, achiziționată cu ajutorul UniCredit Bank, dar și al Doinei Popescu, Valeriei Răcilă van Groningen, lui Ștefan Iordache și Mihai Păunescu. Vizitatorii au avut chiar ocazia de a dona cărți de design, artă, arhitectură şi comunicare direct la festival pentru tinerii studenți. S-au alăturat inițiativei Igloo media, Revista Zeppelin, Roxana Gamarț și Centrul de Fotografie Documentară.

Finalul festivalului a fost marcat de un Closing Party DIPLOMA x feeder.ro, eveniment organizat în spațiul central, cu DJ set pregătit de Piktor și Eirwud Mudwasser și live painting de Irina Mocanu.

În contextul festivalului au avut loc și o serie de evenimente conexe menite să apropie un public cât mai numeros de creațiile, lucrările și conceptele semnate de tinerii artiști.

Până la începerea festivalului național al tinerilor artiști, DIPLOMA 2019, o mică selecție dintre lucrările incluse în expoziția centrală au putut fi admirate pe gardul Muzeului Național de Artă al României, într-o expoziție foto intitulată Despre Viitor.

Totodată, expoziția DIPLOMA de anul acesta a găzduit o lucrare inclusă în cea de-a treia ediție a proiectului ARTA la Intrare – Buzu, instalație mixmedia, #Fast food #fast wound. Proiectul, inițiat de Asociația Culturală Neo Art România, în parteneriat cu Galeria Galateca, propune o alternativă inovatoare, prin intermediul artei contemporane, de a familiariza un public divers cu arta vizuală românească, aducând creațiile artiștilor români la granița dintre interior și exterior.

Echipa curatorială Galateca va selecta o parte dintre lucrările înscrise la DIPLOMA 2019 pentru a face parte din următoarele ediții ale proiectului Supermarket de artă, un concept și program inițiat de galeria de artă. Selecția reprezintă doar un prim pas dintr-un demers elaborat de organizatori pentru a crea oportunități tinerilor absolvenți de arte.

Trei tineri artiști de la Diploma 2019, Andrei Reg, Andrei Măceşanu şi Fernando Diaconu, au decorat într-un stil propriu trei pubele, în cadrul proiectului Arta Replastică, semnat de The Institute şi Lidl România, un manifest artistic pentru a susține colectarea separată și reciclarea deşeurilor de plastic. DIPLOMA a încurajat așadar reciclarea pe tot parcursul evenimentului, în spațiul central fiind puse la dispoziția vizitatorilor recipiente speciale pentru toate tipurile de deșeuri.

În cadrul Pop-up Shop-ului DIPLOMA X Printoteca, de pe Lipscani 3, patru tineri artiști de la DIPLOMA au fost selectați pentru a-și transforma lucrările din expoziție în print pe textile – Alisa Maria Matei (Z1/Z7), Bogdan Craiu (Tom în limbo), Mathias-Ovidiu Bar (Société Impromptu) şi Miruna Gheordunescu (Poftă de Nimic). Textilele imprimate cu lucrările acestora au fost accesibile și în noaptea vernisajului, datorită van-ului Printoteca.

Expoziția Bianca înainte de Bianca Mann, un proiect The Institute inspirat de UniCredit Bank și realizat cu sprijinul Galeriei Mobius în contextul DIPLOMA, urmărește traseul artistei de la DIPLOMA 2015, când a expus instalația PERSONA, și până în prezent, trecând prin principalele etape ale dezvoltării acesteia.

Universităţile partenere la ediţia DIPLOMA de anul acesta au fost: Universitatea Naţională de Arte Bucureşti | Facultatea de Arte Decorative și Design, Facultatea de Arte Plastice, Universitatea de Arte și Design din Cluj-Napoca | Facultatea de Arte Decorative șd Design, Facultatea de Arte Plastice, Universitatea Naţională de Arte „George Enescu” Iași | Facultatea de Arte Vizuale și Design, Universitatea din Oradea | Facultatea de Arte, Facultatea de Construcții și Arhitectură, Universitatea Politehnică Timişoara | Facultatea de Arhitectură și Urbanism, Universitatea de Știinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti | Facultatea De Horticultură, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca | Facultatea de Arhitectură și Urbanism, Universitatea Tehnica „Gh. Asachi” Iași | Facultatea de Arhitectură G. M. Cantacuzino şi Universitatea de Vest din Timișoara | Facultatea de Arte și Design.

Un proiect: The Institute

Inspirat de: UniCredit Bank

Co-producător: Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte

Parteneri: Absolut, illy, Liliac, San Marco

Parteneri culturali: Galateca, Mobius Gallery, Muzeul Național de Artă al României

Parteneri media strategici: Rock FM, Radio România Cultural, feeder.ro

Parteneri media: Arhitext, Designist, Glamour, Igloo, IQads, Modernism, Molecule F, Revista Atelierul, RFI România, Șapte seri, V Fair, TPS ENGAGE, Zeppelin, Zile și Nopți.

Design expoziție: Attila Kim Architects

Design grafic: Radu Manelici (Faber Studio)

Concept comunicare: Gavrilă & Asociații

Furnizori oficiali: 360Revolution, DjSuperStore, kaustik, ove.ro

Partener de monitorizare: mediaTRUST România

Pentru informații suplimentare, vă rugăm contactați: Ana Păun, ana.paun@institute.ro,

0723 750 722.

Comments

comments

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.

Powered by Jasper Roberts - Blog