Amprenta studio
foto: Robert Zotescu Costin Gheorghe (PO’ARTA)
La finalul celor 6 ani de studii, am trecut și eu, ca orice proaspăt absolvent, prin acel moment în care, după euforia terminării facultății, mi-am pus întrebarea: „Bun... și acum ce fac?”. Mi-am dorit să am un trai bun făcând ceva ce-mi place și care să-mi permită să mă distrez, să mă joc deștept și după regulile mele. Alegerea profesiei are o latură idealistă, dar a deschide o firmă nu este un ideal, ci o manifestare a unor dorințe mult mai pământene. Ceea ce oferă un birou individual este o formă de libertate (chiar dacă este o iluzie), capacitatea de a-ți exprima ideile după bunul plac, o modalitate prin care poți să-ți lași amprenta pe care o dorești.
Am deschis biroul de arhitectură Amprenta Studio acum 5 ani, aproape imediat după obținerea dreptului de semnătură.
Majoritatea proiectelor pe care le-am avut au fost de amenajări interioare și design de obiect, lucru firesc de altfel, având în vedere faptul că la un anumit nivel profesional se ajunge treptat, trecând prin toți pașii de proiectare.
În fiecare an, am avut proiecte cu un nivel din ce în ce mai mare de dificultate și, ca la orice început, am întâlnit numeroase obstacole, ridicate de lipsa de experiență. În scurt timp și cu multă muncă am ajuns să realizez că obstacolele nu sunt cu adevărat obstacole, ci devin o provocare cu care pot să mă joc, prin care pot să inventez soluții și să-mi manifest propria creativitate. În momentul în care mi-am dat seama de acest lucru, biroul a devenit cu adevărat Amprenta Studio.
Acum văd fiecare proiect ca pe o jucărie nouă, cu reguli noi și care-mi oferă posibilitatea de a-mi manifesta dorința de a face lucruri frumoase, care să inspire și să ofere bucurie celor ce le utilizează sau le văd. Dar până la a-mi lăsa amprenta trebuie să-mi cunosc clientul. Primele întâlniri reprezintă pentru mine ședințe de decodare, clientul este un cifru, cu o structură mentală nouă, o logică și o perspectivă complet diferită de a mea.
Pentru a putea să realizez un proiect de care să fiu mândru atât eu, cât și clientul meu, trebuie să înțeleg omul din fața mea, să-i înțeleg limbajul, nevoile, așteptările și visurile. Abia după ce am reușit să conturez aceste criterii pot să am o comunicare reușită, pot să-mi transmit ideile și să fiu înțeles.
În prezent, biroul se ocupă de proiecte diferite, adaptate contextului economic actual, cele mai numeroase sunt proiectele de amenajare interioară, dar în paralel sunt și proiecte rezidențiale, case sau ansambluri de locuit aflate în faza de proiect, cât și clădiri de birouri și baze sportive.
Am fost întrebat de mulți clienți dacă m-am specializat pe o latură anume a proiectării sau dacă îmi place un anumit tip de proiect. Răspunsul meu este întotdeauna același: „îmi place arhitectura“, ea se regăsește atât într-un design de periuță de dinți, cât și într-un aeroport.
PO’ARTA
Beneficiar: Galeria de Artă Rotenberg & Uzunov
Localizare: str. Constantin Esarcu
Anul finalizării: 2012
foto: Costin Gheorghe
Clientul a dorit un proiect care să răspundă unui set de criterii: o poartă care să asigure siguranța galeriei, o pergolă și o reclamă. Proiectul realizat este un mecanism acționat automat care, în ipostaze diferite, răspunde tuturor criterilor cerute. Poarta este realizată din 3 elemente articulate care, în poziție închisă, asigură galeria printr-o închidere totală a fațadei cu o cortină de oțel, iar în poziție deschisă, elementul median capătă rolul de reclamă, în timp ce poziția pliată a întregului mecanism generează o pergolă ce asigură un acces protejat.
TERASĂ RESTAURANT
Beneficiar: Restaurantul Burebista
Localizare: Str. Batiștei, nr. 14
Anul finalizării: 2011
Provocarea cea mai mare a sitului a fost dată de forța vecinătăților. Înconjurat de clădirea ArCuB-ului la est, Teatrul Național de Operetă la sud, Hotelul Intercontinental la vest și, intens circulată, Strada Batiștei la nord, proiectul a trebuit să asigure un spațiu cu un design contemporan, dar care, simultan, să asigure o mediere între cele trei clădiri importante, cât și o comunicare cu strada.
Un alt obiectiv pe care am dorit să-l ating a fost acela de a conserva și suplimenta vegetația existentă, aceasta devenind parte integrantă a designului.
Pentru obținerea unei pardoseli dinamice, am utilizat sistemul de triangulare cu diagrame Voronoi, utilizând puncte importante ale sitului (accese, funcțiuni, vegetație, elemente preexistente) ca puncte generatoare.
AMENAJARE INTERIOARĂ RESTAURANT
Beneficiar: Restaurantul Burebista
Localizare: Str. Batiștei, nr. 14
Anul finalizării: 2012
Aflat în interiorul clădirii ArCuB, am dorit să realizez o unitate de stil între interior și exterior, prin formă, iluminat artificial și paletă cromatică. Plecând de la elemente art-deco existente cât și cele descoperite în urma decopertării decorației aplicate în amenajări anterioare, am readus atmosfera de restaurant art-deco cu inserții de materiale contemporane. Elementul de design cel mai evident este pardoseala de rășină epoxilică, pictată de opt studenți la Arhitectură, care prezintă, pe o suprafață de 60 mp, planul cadastral al Bucureștiului de la 1911.
AMENAJARE MAGAZIN FIORANGELO
Beneficiar: Fiorangelo
Localizare: Centrul Comercial Cocor
Anul finalizării: 2013
Magazinul are o paletă cromatică simplă, utilizând doar alb și negru pentru a pune în evidență produsele expuse, accentele fiind realizate din geometria obiectelor de mobilier și evidențierea elementelor structurale ale clădirii. Performanța atinsă în cadrul acestui proiect a fost viteza de realizare, de la stabilirea temei de proiectare și până la finalizarea lucrărilor trecând doar trei săptămâni, spațiul inițial necesitând demolare la roșu.