Tendințele anului 2014 pe piața de tâmplărie PVC: Dublarea ponderii profilelor hexacamerale în cadrul sistemelor VEKA vândute în România
30.07.2014
Evoluția pieței naționale de tâmplărie termoizolantă indică o creștere a interesului clienților față de soluțiile performante, care răspund celor mai exigente criterii de eficiență termică. Majorări semnificative ale ponderii vânzărilor, de aproape 100%, au înregistrat sistemele hexacamerale VEKA (cu 6 camere în cercevea), tendință ce demonstrează orientarea tot mai accentuată a pieței spre produsele de calitate în detrimentul unui preț de achiziție scăzut.
„Mediatizarea problemelor apărute în urma reabilitărilor termice nedocumentate i-a determinat pe consumatorii finali să fie mult mai atenți și să se informeze înainte de a lua decizia de achiziție. Dublarea ponderii vânzărilor pentru sistemele hexacamerale VEKA nu poate decât să ne bucure, pentru că asta înseamnă că oamenii sunt mult mai atenți la factorul eficiență termică.”, declară Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA România.
Calitate și eficiență energetică – Dublarea vânzărilor pentru soluțiile din gama superioară de izolare termică a fost susținută, în mod considerabil, de sistemul SOFTLINE 82. Certificat pentru a fi folosit și în construcțiile pasive, SOFTLINE 82 îndeplinește standardele de eficiență energetică europene, valabile și în România, și este compatibil atât cu renovările, cât și cu trendurile actuale de design arhitectural.
Fiind vorba despre o soluție actuală, adaptabilă atât proiectelor noi, cât și reciclărilor eficiente, aceasta a cunoscut un trend crescător accelerat, devenind „vedeta” în ascensiune, atât în România, cât și pe celelalte piețe europene. Beneficiind de calitatea clasei A și de recunoașterea internațională a brand-ului VEKA, producătorii parteneri au pătruns pe majoritatea piețelor europene importante. Astfel, volumul exporturilor de tâmplărie termoizolantă înregistrat de partenerii VEKA din România se află în continuă creștere, cu posibilități majore de dezvoltare pe parcursul acestui an.
Tendințe cromatice – Odată cu anul 2012, piața de tâmplărie termoizolantă începe să depășească granițele cromatice ale profilelelor albe, paletarul de culori fiind tot mai accesat de către consumatori. Folieri precum imitațiile de nuc și stejar, precum și nuanțele de gri, devin tot mai mult solicitate în cadrul proiectelor arhitecturale, profilele colorate depășind în 2013 ponderea vânzărilor celor albe cu peste 5%. Acest trend ascendent continuă și în prezent.
Pe piața locală, clienții devin tot mai exigenți atunci când vine vorba de alegerea tâmplăriei termoizolante. Pentru a răspunde noilor cerințe ale pieței, VEKA România a completat gama soluțiilor tehnice furnizate cu o paletă de culori RAL și imitații de esențe lemnoase sau cu aspect metalic, termorefractar. Numai în luna iulie a anului trecut au fost adăugate 13 nuanțe noi, astfel numărul acestora depășind 50 de variante de folieri.
„Studiile interne ne-au indicat în ultima perioadă o tendință a consumatorului român de a fi tot mai atent la aspectul estetic al tâmplăriei. Aceasta trebuie să se îmbine într-un mod armonios atât cu design-ul interior al locuinței, cât și cu stilul arhitectural. VEKA își îndeplinește misiunea asumată în calitate de lider mondial în vânzări și timp de livrare a profilelor înfoliate, de a îmbunătăți în mod constant soluțiile pe care le oferă clienților săi. Astfel, paletarul variat de culori VEKA oferă posiblitatea de a asorta tâmplăria la culoarea tencuielii de la exterior sau la cea a mobilierului din interior, iar soluțiile noastre se remarcă prin durabilitatea clasei A.”, a declarat Alexandru Oancea, Marketing Manager VEKA România.
În plus, gamele principale de profile comercializate de VEKA în România permit placarea exterioară din aluminiu. Din punct de vedere cromatic, aceste placări pot fi vopsite electrostatic, în orice culoare RAL și, implicit, posibilitatea de asortare a tâmplăriei VEKA la orice ansamblu arhitectural.