Saint Gobain lansează competiția NOVA Innovation 2015

26.01.2015

Competiție pentru identificarea celor mai bune companii nou înființate care dezvoltă clădiri eco și tehnologii curate

Saint-Gobain, liderul mondial în habitatul durabil și al materialelor de construcții, a lansat oficial a cincea ediție a Competiției NOVA Innovation. Încă de la începuturile ei în 2008, această competiție a urmărit să premieze companiile aflate la început de drum care aspiră să dezvolte și să comercializeze cele mai inovatoare soluții în domeniile habitatului, energiei și mediului, cum ar fi materiale de construcții avansate, eficiența energetică și durabilitatea mediului înconjurător. Competiția este organizată și sponsorizată de grupul NOVA External Venturing, care face parte din Grupul Saint-Gobain și oferă premii totale de 100.000$.

Competiția a fost lansată official în Shanghai (China), în timpul Zilei Inovației organizată în cadrul deschiderii festivităților pentru aniversarea a 350 ani Saint-Gobain, unde au fost prezenți Javier Gimeno, Delegatul General Saint-Gobain pentru Asia-Pacific, Didier Roux, VicePreședinte Cercetare & Dezvoltare și Inovație pentru Grupul Saint-Gobain și Muthu Jeevanantham, Director Saint-Gobain Research Shanghai.

Trei premii vor fi oferite de către juriu: premiul I, în valoare de 50.000$, al II-lea, de 25.000$ și al III-lea de 15.000$. O noutate pentru anul 2015 va fi „Premiul Comunității Saint-Gobain”, în valoare de 10.000$, care va fi înmânat unuia dintre cei opt finaliști, ales prin votul angajaților Saint-Gobain. În afară de oferirea suportului financiar, echipa NOVA va evalua toți finaliștii în scopul unor potențiale parteneriate bazate pe cercetare și dezvoltare, colaborări de distribuție și fabricație sau preluarea unor acțiuni.

„Saint-Gobain are un interes special în a lucra cu companii aflate la început de drum, deoarece credem că ele sunt sursa unor inovații interesante care ar putea fi aduse pe piețele noastre. Înscriindu-se în competiția NOVA Innovations, acestea vor avea șansa de a fi evaluate de echipe Saint-Gobain și, dacă există interes de ambele părți, de a lucra cu activitățile noastre pentru oportunități importante de afaceri. Datorită competiției, finaliștii și câștigătorii se vor bucura, de asemenea, de expunere publică extinsă”, a comentat Didier Roux.

Cuprinzând o echipă prezentă în Europa, America de Nord și Asia, NOVA lucrează cu companiile nou înființate pentru a identifica oportunități împreună cu unitățile globale de afaceri ale Grupului, pentru a aduce soluții inovatoare și a accelera comercializarea conceptelor noi de business.

Promovează un model deschis de inovație și facilitează cooperarea între companii tinere cu soluții inovatoare și potențial ridicat de creștere și Saint-Gobain, un Grup cu o istorie de 350 de ani și una dintre cele mai inovative 100 de companii din lume[1]

Condiții de înscriere

Companii aflate la început de drum din întreaga lume, care au proiecte în concordanță cu ariile strategice de interes ale Saint-Gobain, menționate mai sus, sunt invitate să își trimită înscrierile până la data de 19 iunie 2015.

Un juriu alcătuit din membri ai echipei NOVA, experți interni și externi, vor examina toate înscrierile folosind un proces de selecție deschis și transparent, și vor selecta opt finaliști; care își vor prezenta inovațiile în fața unei comisii de lideri Saint-Gobain, într-o sesiune de „speed dating” care va avea loc la Conferința & Expoziția Internațională Greenbuild (18-19 noiembrie 2015) în Washington D.C. (SUA).

Pentru a afla mai multe despre competiția NOVA Innovation, a citi regulamentul oficial și pentru a descărca formularul de înscriere, vizitați website-ul www.nova-saint-gobain.com.

Despre Saint-Gobain

În 2015, Saint-Gobain celebrează cea de-a 350-a aniversare, 350 de motive pentru a crede în viitor. Cu o vastă experiență și capacitate de inovație, Saint-Gobain, lider mondial în domeniul habitatului și al materialelor de construcții creează, produce și distribuie materiale de construcții performante, oferind soluții inovatoare provocărilor critice ale prezentului: dezvoltare economică durabilă, eficiență energetică și protecția mediului înconjurător. Cu vânzări de 42 miliarde de Euro în 2013, Saint-Gobain operează în 64 de țări și are aproximativ 190.000 de angajați. Pentru mai multe informații despre Saint-Gobain, vizitați www.saint-gobain.com și accesați contul de twitter @saintgobain.

În România, Saint-Gobain deține opt activități (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, MTI Impex, PAM, Rigips și Weber), având aproximativ 1.100 de angajați și operează 12 unități de producție în opt situri industriale situate în Brașov, Brănești, Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Tulcea, Turda și Suceava.

Pentru mai multe amănunte, vizitați: www.saint-gobain.ro și accesați contul de Facebook Saint-Gobain Romania.

Despre NOVA External Venturing

NOVA External Venturing este echipa Saint-Gobain care se ocupă de identificarea și evaluarea companiilor aflate la început de drum, având viziunea de a dezvolta parteneriate benefice și de durată cu activitățile Grupului. Ei îmbină strategia de marketing, fabricație și cercetare și dezvoltare a grupului Saint-Gobain, cu cele mai noi idei în construcții și materiale performante. De când NOVA a fost înființată în 2006, peste 2.600 de companii noi au fost analizate și mai mult de 65 de parteneriate stabilite. Acestea pot lua mai multe forme: co-dezvoltare, licență, fabricație sau acorduri comerciale, investiții, colaborări pe proiecte. Pentru mai multe informații despre echipa Saint-Gobain, NOVA External Venturing, vă rugăm vizitați www.nova-saint-gobain.com.

[1] Thomson Reuters “Top 100 Global Innovators” 2014