Porsche România și Fundația Comunitară București lansează Mobilizăm excelența: O investiție de 396.000 de lei în proiecte din comunitatea locală și burse de excelență

05.06.2015

Porsche România lansează primul său program de responsabilitate socială, Mobilizăm excelența, dezvoltat împreună cu Fundația Comunitară București. Gândit ca o formă de investiție pe termen lung în comunitatea locală, programul este dezvoltat pe trei direcții strategice: Design urban, Eco-inovație și Excelență în educație. Organizatorii vor selecta, prin apeluri publice, proiecte de revitalizare urbană și inițiative care explorează inovativ ecologia, economia de resurse și reciclarea, respectiv bursieri care fac performanță în artă, design, sport și științe exacte. Bugetul total al programului, la prima ediție, este de 396.000 de lei.

Key Visual-2Competițiile pentru proiectele înscrise în primele două direcții strategice, Design urban și Eco-inovație, sunt lansate marți, 26 mai. Competiția pentru bursele de excelență urmează să înceapă în perioada septembrie-octombrie.

„Modul în care am ales să ne construim campania de implicare responsabilă în comunitatea locală și modul în care intenționăm să susținem ideile tinerei generații este o premieră pentru Porsche România, dar și pentru piața auto din România în general. Sprijinim eco-inovația, în continuarea angajamentului mărcilor noastre de a folosi tehnologii progresive și de a proteja mediul. Stimulăm design-ul urban, deoarece vrem să ne aducem contribuția în orașele în care ne desfășurăm activitatea, pentru ca acestea să fie frumoase, eficiente și funcționale, la fel ca mașinile pe care le distribuim. Investim în excelența în educație, pentru că ne dorim să facem afaceri într-o comunitate locală în care tinerii, la fel ca angajații noștri, fac performanță în carieră și sunt modele de comportament responsabil.” – Brent Valmar & Rainer Trischak, Directori Generali Porsche România

„Ne bucură să lucrăm cu parteneri deschiși care doresc să genereze un impact real în comunitate, să construiască povești de succes și să sprijine domenii din București care au nevoie acută de susținere. Și pe toate acestea le-am găsit în parteneriatul cu Porsche România, a căror încredere ne onorează. Am construit împreună programul Mobilizăm Excelența plecând de la valorile companiei, transferate apoi în direcții strategice de implicare.” – Alina Kasprovschi, Director Executiv FCB

Direcțiile strategice ale acestui program au fost validate împreună cu angajați, clienți și parteneri de afaceri ai companiei. Pentru a fi siguri că Mobilizăm Excelența produce o diferență în comunitatea locală în care ne desfașurăm activitatea, Porsche România a ales să folosească instrumente obiective de măsurare a impactului, recunoscute la nivel internațional. Social Return on Investment (SROI) este metodologia care măsoară valoarea economică, socială sau de mediu generată și/sau degradată de o organizație sau un proiect.

Începând cu 26 mai, sunt invitate să trimită aplicații organizațiile, grupurile de inițiativă, instituțiile sau persoanele interesate să dezvolte și să implementeze proiecte de design urban și eco-inovație. Pentru fiecare dintre aceste direcții sunt finanțate între 1 și 5 proiecte, în funcție de bugetele propuse de proiectele aplicante. Fondul total de finanțare pentru fiecare dintre direcții este de 122.000 de lei.

În cea de-a doua etapă, începând cu luna septembrie, programul se va adresa copiilor și tinerilor cu rezultate de performanță în artă, design, sport și științe exacte. Aceștia vor primi burse de excelență în cea de-a treia direcție strategică a programului, Excelență în educație. Bugetul pentru această arie este de 122.000 de lei, urmând să fie selectați între 3 și 10 bursieri, în funcție de nevoile acestora.

Proiectele înscrise și bursierii vor fi selectați cu ajutorul unor comitete independente de selecție. După selecție va avea loc și o campanie publică de votare, pe www.mobilizamexcelenta.ro. Proiectele și bursierii cu cele mai multe voturi vor primi fonduri suplimentare, un buget adițional de câte 10.000 de lei fiind pus la dispoziția câte unui câștigător pentru fiecare direcție strategică.

Aplicațiile sunt jurizate de comitete de selecție independente, formate din experți recunoscuți din diferite domenii:

Design urban: Șerban Sturdza – președinte, Ordinul Arhitecților din România, filiala București; Marius Marcu-Lapadat – decan, Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”, Facultatea de Design Interior; Mirela Duculescu – istoric al designului, Universitatea Națională de Arte din București; Camelia Șucu – antreprenor, proprietar Class Living; Camelia Săvoiu – consultanță și comunicare, Fondul Român de Contragarantare; Elis Popescu – fondator Designist.ro; Anelise Moldovan – specialist marketing, Volkswagen - Porsche România.

Eco-inovație: Mihnea Ghilduș – echipa de management Prispa și fondator Dizainar.ro; Oana Luca – conferențiar universitar, Facultatea Tehnică de Construcții București; Mircea Ilie, Sustainability Leader, Ikea România; Elena Badea – Head of Branding, Marketing and Communication, Ernst&Young; Dragoș Tuță – Partener și CEO, The CSR Agency; Andra Matzal – editor, Think Outside of the Box; Mugur Parizianu – Consultant Financiar Porsche România.

Regulamentul complet și formularele de aplicare sunt disponibile pe www.mobilizamexcelenta.ro.