Policolor lansează proiectul „Culorile României”, ediția II

15.05.2016

Policolor S.A., producător român de lacuri și vopsele cu o experiență de peste 50 de ani în piață, lansează campania națională “Culorile României”, ediția 2016, prin care sunt susținute proiecte din România având ca numitor comun două valori importante: inovația și tradiția.

Policolor își propune să identifice, să susțină și să dezvolte modele autentice de urmat: oameni care prin munca lor susțin comunitatea, sate care doresc să își păstreze identitatea și orașe care luptă cu gri-ul și dezvoltă zone de culoare. Numitorul comun – inovația si tradiția”, a declarat Marius Văcăroiu, CEO Policolor, în cadrul conferinței de lansare.

Culorile României” are ca obiective principale sprijinirea cu materiale a proiectelor venite din zona urbană și rurală pe care comunitățile le susțin în fața Policolor și le pot implementa. Proiectele fie contribuie la păstrarea identității arhitectonice, fie își propun să redecoreze suprafețe mari din orașe sau sate, pentru a reîmprospăta viața comunităților, fie sunt lucrări de artă urbană care aduc culoare în zonele urbane, încărcate de gri.

În 2016, Culorile României vor ajunge în trei comune: Mânzălești - Jud. Buzău, Corbi - Jud. Argeș, Luncavița- Jud. Tulcea. Toate cele trei comune menționate au dorit să se înfrățească cu Policolor, după modelul comunei Ciocănești - Bucovina (Culorile României 2015).

Tot în acest an, Culorile României vor ajunge în trei orașe: Tismana, Râmnicu Sărat și Constanța, pe o nouă locomotivă pictată pentru CFR Călători, două muzee de interes național - Muzeul Național al Satului “Dimitrie Gusti”, Muzeul de Etnografie Tulcea și la Centrul Cultural Cârțișoara, case și școli din Cârțișoara și Mârșa, Jud. Sibiu

Investiția Policolor în cele 13 proiecte din 2016 este estimată la peste 120.000 de euro și constă în furnizarea a peste 12 tone de vopsea, lac, grund, baiț pentru renovarea și punerea în valoare a obiectivelor stabilite și cheltuieli aferente implementărilor cu voluntari și premii pentru artiștii care au câștigat concursurile de creație.

Cele două concursuri de creație, derulate până la sfârșitul lunii aprilie 2016 de către Policolor s-au adresat studenților, masteranzilor și tinerilor artiști de la facultățile de profil din țară. În doar trei săptămâni de concurs s-au înscris 380 de participanți, au fost depuse 90 de lucrări de creație, iar cele cinci proiecte câștigătoare vor fi aplicate prin pictură pe cele patru vapoare din Constanța (Gară, Pescărie, intrările în oraș dinspre Mangalia și Medgidia) și pe o locomotivă electrică din parcul CFR Călători.

Conform graficului agreat, lucrările la vapoare se vor finaliza la începutul lunii iunie, iar Locomotiva “Pasărea Măiastră” va intra în circulație din 12 iunie 2016.

Echipa dedicată proiectului Culorile României 2016, este formată din angajați și furnizori ai Policolor, reprezentanți ai agenției de comunicare sau parteneri din comunități sau instituții publice. De asemenea, până în acest moment 450 de voluntari au anunțat și ei implicarea în acțiunile din acest an.

„51 de case, în 51 de zile”

“Culorile României” se adresează tuturor românilor și înseamnă inclusiv aducerea culorii în viața fiecăruia. De aceea, Policolor, care în acest an aniversează 51 de ani de activitate pe piața din România, va lansa la finalul lunii iunie pe pagina de Facebook a campaniei un nou concurs. Premiile oferite vor fi în număr de 51, constând în vopsea necesară pentru reamenajarea a 51 de locuințe.

Ambasadorii Culorile României

O direcție importantă a proiectului “Culorile României” este aceea de a implica în comunitate persoane și personalități, oameni a căror întreagă viață este dedicată culorilor și autenticului românesc. Ei sunt pictori, fotografi, meșteri populari, arhitecți, designeri, etnologi, profesori și cadre universitare.

Promovăm «Ambasadorii Culorile României», ca modele autentice de urmat. Până la finalul campaniei, fiecare ambasador va oferi comunității, prin intermediul platformelor proiectului - website și pagina dedicată în social-media - lucrări de autor, cunoștințe legate de pasiunea lor, obiecte de design, workshop-uri, sfaturi de design interior”, a declarat Camelia Dragomirescu, director de marketing Policolor

Ambasadorii Culorile României, numără anul acesta opt membri: Ovidiu Felipov - cadru universitar, Universitatea Ovidius Constanța, Ioana Corduneanu – inițiatoarea proiectului Semne Cusute, Nicolae Marghiol – Președinte Asociația Sate Frumoase, Marian Ilie – reprezentant Comunitatea Luncavița , Mihai Grama - Designer de obiect, Ovidiu Daneș – Fondatorul Centrului Cultural Cârțișoara, Anamaria Iuga, etnolog, Sorin Onișor – fotograf.

Mai multe detalii despre Ambasadorii Culorile României, găsiți pe site-ul dedicat http://culorileromaniei.ro/ambasadori/

Proiectul de responsabilitate socială “Culorile României” își propune să construiască o comunitate puternică, să informeze pas cu pas despre fiecare acțiune din proiect și să interacționeze în timp real cu membrii comunității prin intermediul portalului de campanie: www.culorileromaniei.ro și a paginii special create în rețeaua de socializare Facebook Culorile României .