MNEMONICS: Proiectul ce reprezintă România la expoziția internațională de arhitectură de la Veneția - la Biennale di Venezia 2018
16.05.2018
#LaBiennalediArchitettura2018 amintiri despre prietenii, jocuri, întâmplări, povești amuzante, fața blocului și casa scarii, toate sub semnul universal al cheii purtate la gat.
În timp ce echipa se apropie de finalizarea amenajării, vă reamintim despre scenografia ce răspunde temei #Freespace prin propunerile de la Pavilionul României de la Veneția și Galeria IRCCU.
Mai multe la www.mnemonics.ro
In interiorul pavilionului, facem trimitere la felul in care bara de curățat covoare era folosită adesea drept poartă de fotbal, cum rotativa de metal devenea frecvent loc de stat, leagănul era uneori loc de întâlnire iar masa de ping-pong capată rol de acoperiș în caz de ploaie. Iar toate erau de multe ori un simplu decor, un plan secundar, pentru multitudinea de jocuri pe care copiii le jucau ore-n șir.
In același ton, spațiul Noii Galerii IRCCU prezintă interpretarea casei scării de bloc, amintindu-ne de scările adevărate, cu treptele care deveneau de multe ori locuri de răgaz sau teren improvizat pentru jocuri de socializare pentru copii (in special cand vremea era urată afară). Scările sunt completate de un avizier și un corp de cutii poștale – care deveneau adesea un spațiu pentru desene și însemne.
*
Mnemonics investigates territories of freedom of intention, outlining a generous space, only made possible by the absence of rules - for the kids of the past few decades in Romania, this is a strong piece of collective memory - it mixes friendships, games, mishaps, fun stories, the front yard and the staircase hallway, all under one universal symbol: the key hanging down their necks.
The installation in Giardini della Biennale uses props specific to the environment described above in order to invite everyone to exchange roles on the playground, to interact and reflect over the effects of the appropriation of a common space by communities.
The carpet-cleaning metal bar was often used as a football goal post, the metal merry-go-round served as a hang-out spot, the swing sometimes became a gathering place, the ping-pong table sometimes became a rain shelter. And they were all often just a mere backdrop for the multitude of outdoor games that kids used to play for hours on end.
Much the same way, the New Gallery of the RICHR displays a set of stylized stairways, reminding us of the real stairways which often became sitting spots or a place for kids’ socializing games (especially when the weather was bad) and the notice board and mail boxes became a doodle canvas.