ARO, ARO, ați văzut un cal maro?

Land Rover, Salonul Auto București 1995

Adrian Oltean, Foto Agerpres

A fost o vreme când axa Pitești - Câmpulung Muscel - Brașov devenise simbolul industriei de automobile și camioane românești. Dacia la Mioveni, ARO la Câmpulung și camioanele Steagul Roșu la Brașov au fost simboluri puternic exploatate de propaganda comunistă pentru a demonstra superioritatea sistemului centralizat și gloria tropăielii marșului clasei muncitoare spre Paradisul leninist. Mioveniul, un sat de lângă Pitești, s-a transformat astfel dramatic într-un creuzet industrial care avea să nască simbolul mobilității rutiere a românilor.

Mai întâi cu Dacia 1100, apoi cu eterna Dacia 1300, mașina care a făcut din șoferii români experți în mecanică auto, capabili să repare mașina oriunde, la marginea șoselei, pentru că se defecta foarte des. Adevărul este că, orice s-ar fi întâmplat, de la ruperea curelei ventilatorului motorului, la fracturarea planetarei și până la prăjirea bobinei de inducție, șoferul român avea remediu. Acesta este motivul pentru care por

Coperta revistei

Citiți continuarea in revista

Arhitectura 3-4/2024 (711-712)
Automobilul și orașul