Cu automobil sau fără? Cum e mai bine?

Vizita președintelui Statelor Unite ale Americii, Richard Nixon (stg.), în România, în perioada 2-3 august 1969; în prezența lui Nicolae Ceaușescu (dr.), președintele Consiliului de Stat al RS România, a fost expusă macheta ce reda perspectivele de dezvoltare a ansamblului urbanistic Titan. 1969

Radu Cristescu, Foto Agrepres

Revista Arhitectura, inocentă, se preface că nu știe deja răspunsul. Am scris de-a lungul anilor atât despre instanțe ale orașului care sunt produsul direct al automobilului, precum în Statele Unite, cât și despre opusul acestora, noi și vechi deopotrivă. Așa că mi-am propus să aduc împreună amândouă felurile de a imagina orașul aici.

La început, am să vă scriu despre sistemul circulator al Americii. Am condus aproape zece mii de mile prin el, spintecând Chicago pe la poalele turnului Sears, traversând Munții Stâncoși, Appalachienii, scăldându-mă în ambele oceane și în Golful Mexic. Nu știu, la sfârșitul lor, mai nimic despre America, nimic durabil: se schimbaseră atât de mult între 1993-1994 si, apoi, 1996, când am revenit pentru prima oară, încât deja eram nesigur pe multe dintre amintirile mele, aproape la fel de mult pe cât am fost de nesigur de obișnuințele mele de european (căci veneam după un an de Oxford) atunci când am priceput că orașul american are centrul

Coperta revistei

Citiți continuarea in revista

Arhitectura 3-4/2024 (711-712)
Automobilul și orașul