Mașina din „fibră de carton” care a deschis apetitul mobilității în Europa de Est

© Andreea Cel Mare

Pe vremea când Europa era despărțită de un zid ce traversa Berlinul, Vestul avea Mercedes, BMW, Audi sau Volkswagen. Iar esticii se mândreau cu Dacia, Lada, Moskvich și încă alte câteva branduri auto celebre pentru lipsa de fiabilitate și tehnologie. Printre acestea se numără și marca germană de autoturisme Trabant, mașini care acum sunt aproape imposibil de văzut pe șoselele din România. Unii le știu pentru că le-au condus, alții de la părinți sau alții doar din poze. Dar trebuie știut că Trabantul a fost o mașină unică în toată lumea. Iată povestea sa.

Marca germană cu nume rusesc

Trabant este numele unui autoturism fabricat de uzina VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau din Saxonia, în estul Germaniei de azi, începând cu anul 1957. Pe atunci, imediat după cel de Al Doilea Război Mondial, partea estică a Germaniei era sub ocupație rusească și se numea Republica Democrată Germania (RDG). De fapt, așa cum se întâmplă și în alte țări controlate de ruși, precum Iugo

Coperta revistei

Citiți continuarea in revista

Arhitectura 3-4/2024 (711-712)
Automobilul și orașul