The Death and Life of a Great Love Affair

Strada Regele Ferdinand, Cluj-Napoca, 1977

Wesselényi Mikós Fortepan

Pasiune și ură

N-aveau cum să bănuiască constructorii primelor mașini cu motor cu aburi, acum 250 de ani, după cum nici domnii Daimler și Benz când au construit, prin 1885, primele automobile pe benzină, ce viitor dramatic aveau să-i provoace omenirii pașnicele lor jucării pentru oameni mari. La început, în afara inventatorilor, nu credea nimeni în ele și nici un cumpărător serios nu s-a interesat de patentele lor2.

Totuși, drăcoveniile acestea au apărut curând pe străzi, unde au stârnit mai întâi nedumerire, curiozitate și aprehensiune, pentru ca imediat să fie primite cu interes pentru noutatea lor și cu admirație pentru tehnică și design. Utilitatea practică în viața lor puțini și-o imaginau și, din multitudinea de emoții și atitudini, n-au lipsit reacțiile adverse. În timp ce unii stăteau împietriți sau își făceau cruce, alții strigau de dincolo de rigole că vine „carul diavolului”. Și asta se întâmpla în Germania, aflăm din povestirea fiicei lui Got

Coperta revistei

Citiți continuarea in revista

Arhitectura 3-4/2024 (711-712)
Automobilul și orașul