GARA Filaret - Centru de industrii creative

În București se simte lipsa unor spații dedicate dialogului între domeniile industriei creative. De aceea, au apărut alternative ca squatting-ul, luarea în posesie a unor spații neconvenționale și utilizarea lor ca spații de exprimare și dialog.

Situl se află în inelul central al orașului, suferă însă din pricina conectivității. Printr-un proiect complex destinat zonelor industriale, problema interconectivității și cea a conectivități acestora cu centrul orașului pot fi rezolvate. Transformarea sitului dintr-un spațiu al industriei poluante (clădiri industriale și anexele lor) într-unul al industriei creative înseamnă integrarea sitului în oraș și deschiderea acestuia spre factorul uman - ca spații comunitare și de educație. La nivelul întregului sit, transformările au ținut seama de memoria locului. Cartierului de locuințe pentru muncitori devine campus universitar, iar fostele hale de producție - centru de industrii creative.

Imaginea mea despre industria creativă este o legătură strânsă între 3 domenii: Educație alternativă_Experiment_Practică.

De aceea, acestea sunt conectate într-o singură macrohală creativă. Pe o macrostructură metalică se așază celule care, la interior, acomodează laboratoare, iar la exterior - birouri și magazine, acestea fiind mutate cu ajutorul podului rulant.

*Def. = Industriile creative sunt acele activități economice care se ocupă de generarea sau exploatarea cunoștințelor și informației. Alternativ, sunt denumite industrii culturale sau domenii ale economiei creative. Conform lui Howkins, industriile creative sunt: publicitatea, arhitectura, arta, meșteșugurile, designul, moda, filmul, muzica, artele scenei, editarea (publishing), cercetarea și dezvoltarea, software-ul, jocurile și jucăriile, TV & radio, jocurile video.