STUDIO DMTW: NeoTax - Utopia
Anul/Year: 2011 Status: eVolo Skyscraper Competition 2011 / Honorable Mention Typology: utopia, skyscraper, mixed use Echipa/Team & credits: Marc Anton Dahmen
NeoTax este un cuvânt inventat din rădăcina grecească „neo” (nou) și „tax” (ordine).Au existat multe idei în trecut ce abordau problema deconectării zgârie-norilor. De fapt, vârfurile verticale într-o lume plană creează mai multe capete terminus și căi lungi de conectare în timp ce, în paralel, pierdem suprafața și interferăm cu zona proceselor bio-ecologice.
Într-o lume în care populația este în permanentă creștere, avem de-a face, prin urmare, cu problema de a găsi o modalitate de densificare mai mare a mediului urban actual, fără a degrada mediul de viață înconjurător. Deci, acest proiect nu are ca scop crearea unui singur complex de clădiri pentru a rezolva aceste probleme, ci propune mai degrabă funcționalitatea unei rețele de infrastructuri tridimensionale organizată într-o grilă stradală orizontală și verticală. O infrastructură de rețea 3D oferă trasee scurte de conectare și o densitate mai mare urbană, cu o comunicarea locală mai bună și cu o izolare socială mai redusă, printr-o stradă 3D activă și un număr crescut de interfețe învecinate. Aceasta favorizează apropierea geodezică precum un cub maximizează volumul dintre toate hiper-dreptunghiurile cu o anumită suprafață. Imaginați-vă că, pentru a vă construi casa, puteți cumpăra un teren într-un oraș care are coordonatele xyz în loc de o adresă obișnuită. Prin urmare, proiectarea rețelei permite încă o variabilitate individuală pentru fiecare proprietar de parcelă. Rețeaua se bazează pe un sistem modular în care fiecare modul poate fi privit ca un „sfert”. Acesta poate crește prin adăugarea de module-cadru, în prima etapă, care pot fi colonizate de către unitățile aferente (case), în cea de-a doua. Desigur, densitatea de creștere ar crea o serie de noi probleme, cum ar fi cele de trafic și de iluminare naturală. Pentru a gestiona traficul și comunicarea, este important să se reducă infrastructura la o organizare pe 3 paliere. 1. macro-comunicarea 3D globală între diferitele module din oraș; 2. mezo-scara infrastructurii în fiecare modul care face ca unitățile să fie accesibile; 3. micro-scara infrastructurii în fiecare unitate. Acest tip de structură implică, de asemenea, o dependență redusă față de condițiile specifice de teren și justifică o mai mare flexibilitate în alegerea amplasamentului (pădure, mare, deșert, extensie a unui oraș etc.). Condensarea terenului din oraș astfel încât să permită locuirea ar putea fi, prin urmare, o contribuție semnificativă în prevenirea pierderilor din suprafața limitată a planetei noastre. Ca urmare, aceasta ajută la minimizarea interferenței cu suprafața în care se desfășoară sistemele bio-ecologice. |
NeoTax is a made-up word from the greek roots “neo” (new) and “tax” (order).There have been many ideas in the past addressing the problem of disconnected skyscrapers. In fact, vertical peaks in a planar world create many dead ends and long connection paths while at the same time was-ting area and interfering with surface related bio-ecological processes.
In a world of permanently growing population we therefore have to deal with the issue of finding a way to establish a higher urban density than presently encountered without degrading life environment. So this design does not aim at creating a single building complex to solve these problems but rather proposes the functionality of a network of a three-dimensional infrastructure organized in a horizontal and vertical street grid. A 3D-grid infrastructure offers short connection paths and higher urban density with better local communication and less social isolation through 3D-street live and a higher number of neighbor interfaces. It favors geodesiccloseness as a cube maximizes the volume among all hyper-rectangles with a given surface measure. Imagine that you can buy a plot in a city which has an xyz coordinate instead of a normal address to build your house on. Hence, designing the grid still leaves individual variability for each parcel owner. The network is based on a modular system where each module can be viewed as a „quarter“. It can grow by adding framework modules in the first step which can be colonized by attaching units (houses) in the second step. Of course, increasing density would create a couple of new problems like traffic and natural illumination. To handle traffic and communication it is important to break down the infrastructure to a 3-scale organization. 1. The global 3d macro-communication between dif-ferent modules across the city; 2. The meso-scale infrastructure in each module which makes the units accessible; 3. The micro-scale infrastructure within each unit. This kind of structure entails also a decreased dependence on specific terrain conditions and warrants increased flexibility in choosing the location (forest, sea, desert, city extension etc.). Condensing the city plot in a livable manner could therefore be a significant contribution towards preventing the waste of our limited planet surface. As a consequence it helps minimizing interference with surface related bio-ecological systems. |