Turism

Interacțiuni, cosmopolitism și modernitate pe litoralul românesc în anii 1960-1970

Arhiva Europeana.eu

1978 - Scenă de la filmarea "Al patrulea stol". Pe plaja de la Costinești (pe Marea Neagră se zărește epava navei „Evangelia”) echipa tehnică filmează cu travlingul o scenă cu actorul Nicolae Iliescu (dreapta). Colecția 936_Arhiva_Nationala_de_Filme_Photographs

În 1976, „Vacances en Roumanie”, o revistă de turism destinată turiștilor străini, publicată în franceză, engleză, germană, dar și rusă, își invita cititorii să descopere cazinourile, muzica jazz, concursurile de frumusețe, concertele de muzică precum și cocktailurile pe litoralul românesc al Mării Negre. Această invitație contrazice imaginea de destinație turistică ternă, cu restaurante care se închid la ora 22, cu care ne-am obișnuit să descriem litoralul românesc în anii ‘80.
Într-adevăr, începând din anii ’60 și până la începutul anilor ’80, litoralul românesc devenise un spațiu al interacțiunilor unde turiști din toată Europa, dar și turiști români căutau distracția și odihna, în timp ce turismul aducea venituri considerabile statului comunist.
Atunci când statul român s-a decis să dezvolte turismul, la mijlocul anilor 1950, intenția a fost să se concentreze pe aducerea turiștilor din țările vecine socialiste, dar și să ofere turiștilor români posibilitatea să-și petr

Coperta revistei

Citiți continuarea in revista

Arhitectura 1-2/2024 (709-710)
Betoane de nisip. Litoralul românesc ’55-’89