Automobilele Dacia - peste jumătate de secol de mobilitate românească. Sau nu?

© Andreea Cel Mare

Când americanul sau suedezul nu știa ce înseamnă România, ajungea până nu demult să îi menționezi de Nadia sau Hagi. Și după clasicul „Aaaaaa…” discuția se încheia. Nici un străin habar nu avea mai multe informații despre țara noastră. Și dacă îi spuneai că Dracula din Transilvania e în România, rămânea blocat, că el știa că Transilvania e o țară, ca în desenele animate, cu vampiri și vârcolaci. Însă, ușor, ușor, ambasadorii reali ai țării noastre s-au schimbat. Mai degrabă, s-au înmulțit. Și acum, în 2024, poate cel mai important și mai puternic este marca autohtonă de automobile, Dacia.

Numele Dacia este ușor de înțeles. A fost o simplă alegere patriotică din anii 1960, care spune clar și limpede că mândria națională cu 4 roți trebuie să poarte numele regiunii care cândva a pus bețe în roate românilor și întregii lumi. Dar povestea Dacia nu începe acum 2000 de ani, ci acum mai bine de jumătate de secol, mai precis acum 56 de ani, în 1968, când ideile și proiectele cremei ind

Coperta revistei

Citiți continuarea in revista

Arhitectura 3-4/2024 (711-712)
Automobilul și orașul