Detalii de proiect

Dream dairy farm store

Moriyuki Ochiai Architects

www.moriyukiochiai.com

Moriyuki Ochiai

Născut în Tokio în 1973.

În 2007 a înființat firma Moriyuki Ochiai Architects.

Domeniul de activitate: Proiectare arhitecturală, peisagistică, design de interior, design de mobilier ș.a.m.d.

Premii:

> iF Design Award „Gold Award” (Germania)

> „Cel mai bun proiect al anului/premiul 1” în cadrul festivităților de premiere a celui mai bun proiect de design de interior pentru anul 2011 (SUA)

> „Cel mai bun spațiu comercial/premiul 1” (UK) al SBID (Society of British Interior Design)

> Premiul Red Dot Design (Germania)

> se află pe lista scurtă a International Architecture Awards (SUA)

> Premiul de merit în cadrul Design for Asia Awards (Hong Kong)

> „Premiul pentru spațiul comercial al anului /premiul 1”, acordat în cadrul Premiilor Mass-media pentru Cele mai bune proiecte internaționale de decorare modernă (China)

> Premiul Societății japoneze a designerilor de spații comerciale

> Premiul asociației japoneze Japan Display Design Association

> Premiul asociației japoneze Japan Sign Design Association

> Premiul asociației japoneze Japan Kids Design Association … și multe altele

Destinația: magazin

Suprafața: 86 mp

Amplasament: Chiba, Japonia

Foto:

atsushi ishida

nacasa & partners

Client:

Narita Dream Dairy Farm

Constructor: Aslego

Finalizat: iulie 2013

Unitate sub semnul aurei luminoase a laptelui

Proiectul de design interior prezentat în continuare a fost realizat pentru un magazin de desfacere a produselor cu amănuntul al unei companii care mai deține și propria fermă de lapte. În magazin se vând diverse produse lactate, dulciuri și produse de panificație, toate având ca ingredient principal laptele obținut la ferma menționată.

Deoarece caracteristica distinctivă a produselor din acest magazin este faptul că sunt preparate cu lapte proaspăt provenind de la ferma de lapte, noi am primit sarcina de a crea un spațiu unde produsele respective să fie expuse într-un mod cât mai atractiv prin evocarea recurentă a acelor imagini care sunt, în general, asociate conceptelor de lapte și de fermă.

Un alt merit important al acestor produse este aura care pare să emane din ingredientul lor principal, laptele. Acesta este motivul pentru care magazinul este scăldat din plin de o lumină alburie răspândită de corpul de iluminat plasat chiar în centru, alcătuit din plăci de rășină multistratificate (întâmplător, un material utilizat și la acoperișurile grajdurilor).

Pereții zugrăviți în mai multe nuanțe de verde sugerează pădurile ce înconjoară pajiștile, creând o ambianță plină de prospețime și de vigoare.

Corpul de iluminat multistratificat revelează mai multe fațete complicate ale luminii, în funcție de locul unde se află observatorul și de direcția privirii sale. Practic, acesta este urmărit de un val de lumină care se modifică în permanență și care îi asigură o plimbare plăcută prin interiorul magazinului.

Obiectele plutitoare ușoare din aluminiu, cu designuri dinamice, par să se împletească cu corpul de iluminat, reflectând și amplificând lumina alburie și culorile reflectate de pereți, și diversificând experimentarea de către vizitator a adâncimii și întinderii spațiului.

Forma curbilinie a instalațiilor fixe din magazin, inspirată de formele organice, exprimă prospețimea și vitalitatea vibrantă a laptelui.

În întregul spațiu se realizează o unificare a nuanțelor de verde, a obiectelor sclipitoare din aluminiu și a instalațiilor cu forme organice sub aura luminoasă a laptelui.

Este un spațiu care transmite o imagine limpede de magazin ce încearcă să fabrice produse proaspete, de înaltă calitate, provenind de la ferma de lapte proprie, caracteristică aflată la baza tuturor produselor sale.

Moriyuki Ochiai Architects

www.moriyukiochiai.com

Moriyuki Ochiai

1973 - born in Tokyo.

2007 - founded Moriyuki Ochiai Architects.

Field: Design of Architecture, Landscape, Interior, Furniture and so on.

Awards

> iF Design Award “Gold Award” (Germany )

> INTERIOR DESIGN Best of Year Awards 2011 “Best of Year / 1st prize” (USA)

> SBID (Society of British Interior Design) International Award “Best Commercial Space/ 1st prize” (UK)

> Red Dot Design Award (Germany)

> International Architecture Awards Shortlist (USA)

> Design for Asia Awards “Merit Award” (Hong Kong)

> Modern Decoration International Media Award “Annual Commercial Space Award / 1st prize “ (China)

> Japanese Society of Commercial Space Designers Award

> Japan Display Design Association Award

> Japan Sign Design Association Award

> Japan Kids Design Association Award

… and many others

Use: shop

Area: 86 sqm

Location: Chiba, Japan

Photo:

atsushi ishida

nacasa & partners

Client:

Narita Dream Dairy Farm

Constructor: Aslego

Completion: July 2013

Unity under the luminous aura of milk

The following interior design was realized for a retail store of a company which runs its own dairy farm, featuring products, such as dairy products, sweets and bread, made using milk form said farm as the main ingredient.

Since the distinctive characteristic of their products is the fact that fresh milk produced at the dairy farm is used in each and all of their products, we were tasked with providing a space to attractively display said products by evoking the imagery associated with milk and the farm throughout the entire space.

Another important merit of these products is the aura that seems to emanate from the key ingredient, milk, which is why a pervasive milky light radiates from the luminous body made from layered resin boards (incidentally, a material also used in the roofs of cowsheds) placed at the center of the space.

Paint with a green color gradation suggestive of the forests surrounding the meadows was applied to the walls, gently enfolding the interior while conveying the impression of a fresh and invigorating woodland.

The milky layered luminous body reveals intricate expressions of light depending on where one is standing and looking to. An ever-changing shower of light follows the viewer, enabling a pleasant stroll through the interior of the shop.

Floating dynamic modeled aluminum light objects appear to intertwine with the luminous body as they reflect and amplify the milky light and colors from the walls, thereby further diversifying one’s experience of the space’s depth and expanse.

The shape of store fixtures molded using organic curves expresses the freshness and vibrant vitality of milk.

The entire space brings unity to the green color gradation, the shiny molded aluminum objects and the fixtures with organic curves under the luminous aura of milk.

It is a space that sends a perspicuous image as a store seeking to make fresh and high quality products from dairy farm milk, which is at the base of all their products.