Traseu urban Ion Mincu
Oglindiri
Cerneala
capitol din volumul „Holocaust Gutenberg”
Ion Buga este preot, profesor și eseist, membru al Uniunii Scriitorilor. A publicat până acum peste 20 de cărți, dintre care o treime traduceri, restul sunt eseuri de spiritualitate, exegeze biblice și jurnale de idei. „Jurnale metafizice” ar fi termenul potrivit. Cartea „Holocaust Gutenberg” narează odiseea Scrisului, adică a Faptului care-l scoate pe om din preistorie și-l plonjează în istorie. Cunoașterea ne scoate din Rai, dar ne deschide Împărăția.
Vasile Andru |
Ion Buga is priest, professor and essay writer, member of the Romanian Writers’ Union. To date he has published more than 20 books, of which one third are translations, while the rest are essays on spiritual topics, Biblical exegeses and idea diaries. The more appropriate term would be „metaphysical diaries”. The book „Holocaust Gutenberg” narrates the Odyssey of Writing, i.e. of that Fact which takes man out of prehistory and plunges him into history. Knowledge banished us from Heaven, but opened up the Kingdom.
Vasile Andru |
Cine călătorește în zorii abia mijiți ai unei zile senine în Egee, aplecat peste balustrada ce încinge vaporul alb ca o centură de mătase, va avea senzația clară că cea mai vastă și puternică realitate, singura și absolută, este cerneala. Pe această cerneală măreață și cumplită stă universul ca pruncul în perna de lichid amniotic, în pântecele maicii sale.Când cerul își ridica pleoapa nopții de pe ochiul de cobalt al zilei de septembrie uman, treceam prin dreptul Insulei Santorin și într-o secundă am fost transmutat, cu mulți ani în urmă, în sumbrul orășel transilvan Copșa Mică. Marea de cobalt și înfricoșătoarea insulă vulcanică – un peisaj pentru care nu se vor afla în lume cuvinte pe măsură, a redeschis adânc rana fumegândă a unei neguroase povești de flacără și tenebră.Cerneala, vopseaua creierului uman, curcubeul de pe cerul de cuvânt al lumii, deși a fost raza de lumină fără de care civilizația n-ar fi avut nicio șansă, ea poartă prin milenii o denumire sumbră: apa neagră – μελaν υδoϱ, precum îi spune Platon, primul care a luminat cu ea cea mai înaltă boltă a gândirii umane.
Citiți textul integral în 3 / 2011 al Revistei Arhitectura. |
He who travels in the early dawn of a serene day in the Aegean Sea, lent over the parapet which girdles the white ship like a silk belt, will clearly feel that the vastest and most powerful reality, the one and only, is ink. In this grand, overpowering ink, the universe is nested like the fetus in the amniotic fluid of his mother’s womb.As the night sky was lifting its eyelid off the cobalt eye of the September day, I was passing next to the island of Santorini when I was all of a sudden taken many years ago, to the somber Transylvanian town of Copșa Mică. Thus, the cobalt sea and the frightening volcanic island, a landscape for the description of which no proper words can be found, ripped up an old wound and called to my mind a hazy story of flame and darkness.The ink, the paint of the human brain, the rainbow on the world’s word-made sky, despite being that ray of light in the absence of which civilization would not have stood a chance, has borne through the millenniums a dark designation, namely the black water – μελaν υδoϱ, as Plato, the first to light with it the highest vault of the human thinking, calls it.
Read the full text in the print magazine. |
Andrei Doicescu - Prezența interbelică și posbelică a prof. arh. Octav Doicescu
Turbinele Timișoarei
Art Deco sau modernismul bine temperat
Alexandru Cișmigiu – unicat național
Un inginer: Alexandru Cișmigiu
Zoltan Takacs
«Între-ruperi» în dulcea lene a spiritului
Arhitectura Italiei fasciste - Sorin Vasilescu
Argument la temă: Rupturi
Zidul Berlinului: un element de ruptură în peisajul orașului
RUAA. Rugină + Associated Architects
Expoziția AJAP 09-10 de la Institutul Francez de Arhitectură
Bienala de Arhitectură Iași 27 iunie 2011
Cerneala
Dosar comentat Buzești - Berzei - Uranus. Hanna Derer
FRANK GEHRY - Bijuterii pentru Tiffany & Co.
Antoni Gaudi - arhitectul și decoratorul
Șapte petale pentru Paris
Stefania Kenley - Dialectica pusă în scenă
Săpătura arheologică - instrument de continuitate peste rupturi aparente
CLJ02: Pavilionul ZA11 Povestea împletirii tehnicilor avangardiste cu un buget mic
Atelier tradiții îndoielnice - Proiectare parametrică și metode digitale de fabricație 1:1
Căutare formală digitală. Suprafețe parametrice reactive
Fabricație digitală
Abuzul algoritmic. O perspectivă critică
Către o arhitectură computațională
Public versus privat în România postdecembristă - Urbanismul și arhitectura pe bază de „Extras de Carte Funciară”
Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino” din Iași. Proiecte de diplomă
International Fairs: August
Dosar comentat Buzești - Berzei - Uranus. Gruia Bădescu
Dosar comentat Buzești - Berzei - Uranus. Vera Marin
Anuala de Arhitectură București „Concursul de arhitectură” (7 - 17 iulie 2011)
Arhetipuri 2011 are finaliști
Pasaje, poduri, autostrăzi: până unde?
Legea Timbrului Cultural. O nouă taxă pe construcții: timbrul pentru arhitectură
Workshop „Uzina de Apă” Suceava
Diplomele UAUIM sesiunea iulie 2011