RDW

ISTORIE ȘI PSEUDO-MODERNIZARE

Filiala București a OAR a organizat, pe 26 iulie 2012, o dezbatere pe tema pasajelor rutiere din Piața Charles de Gaulle și Piața Presei Libere. OAR București a demonstrat printr-un amplu studiu istoric că bulevardele Aviatorilor, Kiseleff și Prezan alcătuiesc un ansamblu istoric de importanță națională. Şoseaua Kiseleff şi Bulevardul Aviatorilor nu sunt simple căi de circulaţie, ci artere cu o semnificaţie specială pentru capitala României.

După modelul bulevardelor din marile capitale europene, ele au fost amenajate, pe parcursul secolului al XIX-lea şi în primele decenii ale secolului al XX-lea, ca axe urbane ce făceau legătura între oraş şi zona verde din nord, urmând o concepţie artistică în care aliniamentul de arbori şi masivul vegetal joacă un rol esenţial. Ministerul Culturii și Patrimoniului Național a declinat însă clasarea și a acordat aviz favorabil construirii pasajelor, invocând motive care nu sunt reale.

„Cele două pasaje au fost generate de un studiu de circulaţie, și nu de un studiu de urbanism, demonstrând o lipsă totală de viziune pe termen lung, de aliniere la ceea ce alte capitale europene implementează de ani de zile: fluidizarea traficului prin inele de centură care să faciliteze accesul către toate punctele din centrul orașului și descurajarea traficului intens prin centrele istorice. Experiența a dovedit că încurajarea traficului nu face decât să genereze și mai mult trafic”, a completat arhitectul Mircea Ochinciuc, președinte OAR București.

http://www.oar-bucuresti.ro

Comments

comments

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.

Powered by Jasper Roberts - Blog