Conceptul de „Școală nouă”
Ce înseamnă să fii rector în Universitatea „Ion Mincu”
Evenimente marcante ale Școlii
Cunoașterea și înțelegerea locului. 25 de ani sub egida Universității de Vară din Transilvania
Just another brick in the wall
2020 - Amintiri despre viitor
Școala de Arhitectură Timișoreană la vârsta de 50 de ani
Tinerele generații - două decenii de performanțe internaționale
2000 - Maturizare. 2010 - Consolidare. 2017 - Mobilitate
MUST
1990 - Reînființare. 1996 - Reconfirmare
1983 - Final și de la capăt
Liviu Suhar
Demersuri și roade ale școlii timișorene
10 motive pentru care să fii student la „Ion Mincu” vs. 10 motive pentru care să nu fii student la „Ion Mincu”
Muzeul Școlii de Arhitectură
„Une chambre à soi”
Ce a fost, este și mai ales ce va fi. 50 de ani de Arhitectură la lași
Confesiuni
Scrisoare către generații
Învățământul de arhitectură în Principatele Române
“Back to the Future. Expoziție comemorativă arhitect Ion Popa”
Arhitect Ion Popa (1944-1990) și perioada de pionierat a designului românesc
Arhitectura
Spații ale memoriei academice
Despre casa-universitate
Reverență către generații
Bucureștiul mileniului trei imaginat în 1930
A fost odată...! Pentru mine, ca niciodată!
Creativitate și dezbatere!
Convorbire cu arhitectul Nicolae Porumbescu (1981)
Să cauți esența, nu să dai lovitura - prof. dr. arh. Romeo Belea
În dialog cu profesorul Virgiliu Onofrei
Lecția despre cub
Începutul învățământului superior de arhitectură în Cluj-Napoca
Facultatea de Arhitectură și Urbanism. 1990-1998. 2004-2012
Diplomele de odinioară și cele din prezent
FAU-UTCN. Cronologie subiectivă 2012-2016
Învățarea arhitecturii, la Cluj
Interiorul văzut în exterior. Câteva mărturii
Despre oamenii Școlii
Echipa de dascăli 2020
Fică (Ștefan Radu) Ionescu (1928-2020)
Promoția 50!
Am terminat Arhitectura
După 50 de ani - Facultatea de Arhitectură Timișoara. Moștenirea mea, 3 ani - trei picături cât un ocean
Școala de Arhitectură - între tradiție și inovație în spațiul construit românesc
Școala
Proiecte și competiții
Curricula. Tradiție. Continuitate. Creștere
Două expoziții... două opinii
10 motive pentru care să fii dascăl la „Ion Mincu” vs. 10 motive pentru care să nu fii dascăl la „Ion Mincu”
Un concept unitar de dezvoltare a Studiilor Doctorale de Arhitectură și Urbanism
Nevoia schimbării și a continuității
Tradiție, prestigiu și imagine
Lapis exilis
Limbajul lui Dan Hanganu
Dan Coma, un Cadillac cu coarne
Alba Iulia faldul, fațada zid
Șansa
3 tineri suceveni în avangarda arhitecturii spitalicești și culturale
AMA Design a câștigat două premii la German Design Awards 2020
„Arhitecții și exilul”
Arhitecți spre și dinspre România până în 1940
Migrația… Exodul… Speranța
Un concurs din 1936: Piața 8 Iunie
Arhitectura germană în România
Biserica Parcul Domeniilor - Cașin din București.
Concursul pentru sistematizarea Pieței Casei Centrale a Armatei din București
Îmi pare foarte rău că nu-mi mai pot permite să particip la competiții deschise
Concursul de arhitectură
„Un teatru ambulant”, Londra, 1961
Andrzej Wajda - regizorul spațiului
Noul nu chiar nou și reforma radicală ca Realpolitik
Concurs sala de concerte și sediul Filarmonicii Transilvania Cluj-Napoca
Concursul ca generator de succes
Experiența mea
Concursurile la Cluj-Napoca
Concursul Malul Someșului Premiul I
International Competitions in Architecture (ICARCH)
Competiția Diplomelor
Concursul: Coeziune profesională și Competitivitate individuală
Experiențele mele. Concurs de soluții
Concursul internațional de soluții pentru revitalizarea Turnului Pompierilor
Concursul de Arhitectură, prilej de reflecție și cercetare în vremuri potrivnice
București 2000
Un veac și jumătate de concursuri de arhitectură 1859-1990
Concursurile publice de arhitectură organizate până la primul război mondial
Concursul de arhitectură, atunci și acum
Concurs
In situ
Mă tot gândesc cum sa rămân fidel arhitecturii
Nu avem voință politică și viziune de ansamblu
Oradea de mâine
Elemente de strategie municipală
Un certain regard…
Sinagogile Oradei
„Spre Oradea”
Oradea Heritage
Câteva cuvinte…
Arhitectura orădeană și creatorii ei din prima parte a secolului al XX-lea
Noaptea Muzeelor 2019. Muzeul „Școlii de Arhitectură” din București
Frânturi de arhitectură orădeană la început de secol XX
Orașul și cetatea
Vă place spațiul public?
Co-working sau Centrul comunitar creativ
Ce vrăji a mai făcut Eliza?
De ce un număr despre Oradea?
Salonul de mobilă de la Milano 2019
Să proiectăm prin joacă
Grădinița din strada Mântuleasa
Proiecte naționale cu valoare europeană
Are o invitație de la Kengo Kuma
Un creativ
Originile arhitecturii
Reperul
Nu se feresc să abordeze construcții altfel
Bienala de Arhitectură Transilvania, la start: 14 evenimente în 12 zile, la Satu Mare
Bienala de Arhitectură Transilvania, la start: 19 evenimente în 15 zile, la Baia Mare
Bienala de Arhitectură Transilvania, la start: 11 evenimente în 16 zile, la Alba Iulia
Bienala de Arhitectură Transilvania, la start: 13 evenimente în 16 zile, la Oradea
Seriozitate germană cu zâmbet balcanic
Despre trăirea spațiului
Limbaj contemporan pentru mediul rural
Premiul Europa Nostra pentru prima restaurare
Despre „scrierea” de arhitectură
Case pasive. Multi-Comfort Standard. NZEB
Privind lumea prin obiectiv
Sensibilitatea, firescul
O diplomă de excepție
Pentru arhitectura ce va să vină
„Cum ar arăta profesia de arhitect dacă, fără jertfă, ar fi stat zidul Meșterului Manole?”
Arhitectură și cinematografie
„Die Kunstfabrik”
Tenace și răzbătător
Câștigă prin implicare
Favoriții publicului
Cu încredere…
Aici și acum – Mihai Duțescu
Form following Fiction
„O bucurie după dealuri”
The Profile of the Future Architects
Acasă. Arheologie și psihanaliză
Premiile Bienalei Naționale de Arhitectură ediția 2018
Bienala Națională de Arhitectură ediția a XIII-a „100 de ani de Arhitectură în România”
Centrul Comunitar și Educațional (cinema) Gloria Proiect de diplomă UAUIM 2014
Centrul Cultural European Favorit
Premiul Pritzker 2019: Arata Isozaki
Premiul Mies van der Rohe 2019
Prezență și reprezentare
Descoperirea orașului prin film. Urbaneye
Cinema Marconi - Spațiu muzeal cinematografic senzorial
Imagini și spațiu în mișcare. RIFFRAFF 3+4
Modernizarea MODERN-ului. Cinematograful Modern, Suceava
Moartea și viața Grădinii Blanduziei. Secvențe cinematografice
„Avem niște cinematografe. Ce facem cu ele?”
Domeniul Cantacuzino Florești. Despre trecut, prezent și viitor
Cinematografele socialiste în cifre
Sala de cinema ARO (Patria). Detalii de arhivă
Memento-Scala
Către o redefinire a proiectului de cinema
Proiect-eseu pentru o casă cu „nimic special” sau cum să furi o oră de trăit în plus în fiecare zi
Mixitate funcțională în bucureștiul interbelic. Imobilul Union
Arhitectură rezidențială comunitară în Zürich, Elveția. Urbanitate introvertită
„Faceți o casă așa cum vreți voi!”
Flexibilitatea ca suport al mixității.
Docteur / Visites / Service
Despre efemeritatea locuirii. Casa Arapu
Locuire și muncă pentru nomazi urbani
Locuință-birou în București. Apartamentul arhitectului Rudolf Fränkel
O poveste despre locuire, muncă și patrimoniu.
Gesamtkunstwerk. Casa Storck, locuință pentru artiști. impresii de vizitator
O nouă(9) opțiune
We will always have Venice!
Jocuri de copii la Veneția
Binarii și trinarii. O recapitulare a valorilor patrimoniale
Mnemonics, game over
Urban Thinking Festival Brașov 2018 Primul festival de reflecție urbană din România
Live & work, o nouă paradigmă a locuirii?
Cum a devenit Petrila o Planetă. De la activism la program de regenerare a patrimoniului prin inițiative culturale
Arhivele - patrimoniu al arhitecturii
Centrul de Studii de Arhitectură Vernaculară Dealu Frumos. O lecție vie de patrimoniu
Universitatea de Vară Bucium. Model de regenerare a patrimoniului cultural rural
Un mod(el) de revitalizare a patrimoniului cultural cu rădăcini europene: Ville de Laval, Québec, Canada
Ioana Grigorescu - Calea sincerității
HerculaneProject. Povestea noastră
Despre patrimoniul Roșiei Montane, cu speranță
Viața nesigură a monumentelor din București
Parcelări istorice și comunități de vecinătate Sau cum să informezi 15.000 de bucureșteni despre istoria parcelării în care locuiesc
Ioana Grigorescu. Tradiție și modernitate
Modernitatea patrimoniului construit
Frustrări patrimoniale
Exemple, excepții și modele în protejarea patrimoniului cultural românesc
De Patrimonio. Jurnal de luptă
Premiul revistei Arhitectura la BNA 2018
Arhitectura la feminin. Femei arhitect în România comunistă
Virginia Haret. Cine are ceva de spus?
Virginia Sp. Haret (Andreescu) Prima arhitectă care a activat în România (1894-1962)
Hotelurile din Bulgaria observate de Arhitect H. Delavrancea 1962
Cherchez les femmes, un fragment din povestea emancipării la Bauhaus din perspectivă balcanică
„CROWN BARRACKS” BRUXELLES: DE LA CAZARMĂ MILITARĂ LA CAMPUS UNIVERSITAR
Pentru o rețea europeană de formare la distanță în domeniul arheologiei industriale. Asociația Eurocultures și proiectele FORCOPAR
StudioBASAR. Către o practică angajată
Morile abandonate ale Brăilei, repere identitare sau fantome ale patrimoniului industrial dunărean?
Uzina de Apă din Suceava - vocația culturală a patrimoniului arhitectural industrial
Patrimoniul industrial din Bucovina. Prezervarea și valorificarea la scară teritorială
„Moment Horia Creangă”, în cadrul complexului Laminorul București. Memoriu explicativ
Atelierele CFR Grivița - GRIRO un caz de conversie funcțională a patrimoniului industrial
Transformare postindustrială, cross-over arhitectural și laborator deschis de creativitate funcțională
Hala Laminor a Uzinelor Malaxa, o șansă de restaurare pentru patrimoniul industrial interbelic
Arhitectura Uzinelor „Malaxa”
Ecologii post-industriale: Moloz industrial, natură și limitele reprezentării
Patrimoniul industrial în România - despre stadiul inventarierii specializate
Volker Wollmann. Arheologie industrială
Autorul colectiv. Istorii private ale arhitecturii publice
Proiect de diplomă Construire comunitară în satul Bărcuț
Kengo Kuma „Anti-obiect: disoluția și dezintegrarea arhitecturii”
Addenda: Stai la curte sau la bloc?
I’M UAU
Integrarea bunului comun: practici socio-spațiale în Bogotá
Culorile Bărăganului. A șasea vară împreună
Evoluția cadrului legislativ al metodei participative
Pedagogie urbană la București: URBOTECA by ATU
Arhitecți și comunități
Architects and Communities
Eseu Foto
Povești din București. Oameni ai marginilor
Limbo Space
Spațiul limbo, interspațiu sau spațiu de tranzit? Greenhousetalks 2018
Premiile Bienalei de Arhitectură de la Veneția, 2018
De architectura et de amicitia cu Dan Sergiu Hanganu
Lupta cu limitele: o arhitectură scrisă de oameni
Mnemonics, o viziune ludică asupra libertății
Pavilionul României la Bienala de la Veneția 2018. Freespace cu-cheia-de-gât