Articole tematice

Blow-Up

© Alexandru Crișan, 2010

Redescoperirea unor elemente poate recompune isto­ria unei imagini, reîncadrând-o într-o categorie aparte. O imagine realizată cu prim-planul evidențiat este posibil să devină ulterior, în urma identificării elemente­lor subtile, o imagine cu o altă poveste, de cele mai multe ori mult mai complexă.Acesta este povestea lui Thomas Hemmings (întruchi­pare scenică a fotografului londonez David Bailey), care redescoperă în cadrele capturate accidental de­ta­liile care generează o nouă interpretare a subiectului fotografiat. Personajul lui Antonioni (Michelangelo Antonioni, Blow-Up, 1966) recompune un eveniment pe baza identificării elementelor descoperite ulterior la nivelul planului secund, estompând astfel importanța prim-planului. [...] The rediscovery of some elements might recompose an image history reposisioning it into a distinct cate­gory. An image made with accentuated first plan is possible to become later, after subtle elements identification, an image with a totally other story, in most of the cases a more complex one.This is the story of Thomas Hemmings, (scene imaginary character of London origin photographer David Bailey) that rediscovers into the accidentally captured frames the details that generate a new interpretation of the photographed subject. The Antonioni’s film character (Michelangelo Antonioni, Blowup, 1966) recomposes an event on the base of elements that are later identified, in the second plan; rebalancing henceforth the importance of first plan. [...]

Citiți textul integral în numărul 2 / 2011 al Revistei Arhitectura.

Read the full text in the print magazine.