Republic of Architects – proiecte publice (nerealizate)
Trei dintre aceste proiecte se înscriu în reflecţia mai largă a Asociaţiei Spaţiul Urban Bucureşti (ASUB) asupra Bucureştiului. Fără a fi exerciții libere sau proiecte fără temă, cele trei proiecte reprezintă contribuţii ale Republic of Architects la un concurs menit să genereze şi să arunce în dezbatere idei despre spaţiul public al oraşului. Cel de-al patrulea proiect a constituit un răspuns dat unei comenzi publice reale – realizarea unei autogări în oraşul Ploieşti.Împreună, cele patru proiecte se referă la o secţiune a pieţii de arhitectură din România ale cărei realizări sunt rare sau nu sunt vizibile – proiectele cu impact public sau cele care au un potenţial de difuzare în spaţiul public înconjurător. Cele patru proiecte vorbesc, de asemenea, despre o zonă a practicii în care temele de proiectare, fie acestea mai libere sau mai restrictive, permit o deturnare din partea autorului. În cazurile prezentate, acest aport profesional pleacă de la înţelegerea spaţiului urban ca o reţea infrastructurală care se lasă amendată şi completată prin utilizarea propriu-zisă. | Three of these projects are part of our work within ASUB (Association of Urban Space Bucharest). As such, they are part of a larger reflection on Bucharest, and are meant to spring questions and possibly give a few answers as well regarding the city’s public space. These first three projects are atypical in as much as they are based upon a series of ideals, rather than a project brief. The fourth project – a bus terminal in Ploieşti – is a proposition responding to a brief of the local municipality.The hidden idea behind the selection of the four projects can also be understood to question the lack of public projects of the recent years. For us, the professional interest of these projects lies in the possibility to append the brief with our own ideas, values or obsessions about the city, and to have them questioned in an open manner. Should the four projects have a deeper, more critical stand regarding architectural interventions in the city, this may be an understanding of the urban space as an infrastructural web that can be both supplemented and distorted by architectural gestures and by the uses they foster. |
Citiţi textul integral în numărul 2 / 2011 al Revistei Arhitectura.
- Autogara Ploiești
- Romană
- Romană
- Antim
- Antim
- Constituției – schemă trafic auto
- Constituției – schemă pietoni