Concurs pentru designul pavilionului României la Expoziția UIA 2011 din Tokyo
Arhitecturi în creștere
Republic of Architects - proiecte publice (nerealizate)
Trei dintre aceste proiecte se înscriu în reflecția mai largă a Asociației Spațiul Urban București (ASUB) asupra Bucureștiului. Fără a fi exerciții libere sau proiecte fără temă, cele trei proiecte reprezintă contribuții ale Republic of Architects la un concurs menit să genereze și să arunce în dezbatere idei despre spațiul public al orașului. Cel de-al patrulea proiect a constituit un răspuns dat unei comenzi publice reale – realizarea unei autogări în orașul Ploiești.Împreună, cele patru proiecte se referă la o secțiune a pieții de arhitectură din România ale cărei realizări sunt rare sau nu sunt vizibile – proiectele cu impact public sau cele care au un potențial de difuzare în spațiul public înconjurător. Cele patru proiecte vorbesc, de asemenea, despre o zonă a practicii în care temele de proiectare, fie acestea mai libere sau mai restrictive, permit o deturnare din partea autorului. În cazurile prezentate, acest aport profesional pleacă de la înțelegerea spațiului urban ca o rețea infrastructurală care se lasă amendată și completată prin utilizarea propriu-zisă. | Three of these projects are part of our work within ASUB (Association of Urban Space Bucharest). As such, they are part of a larger reflection on Bucharest, and are meant to spring questions and possibly give a few answers as well regarding the city’s public space. These first three projects are atypical in as much as they are based upon a series of ideals, rather than a project brief. The fourth project – a bus terminal in Ploiești – is a proposition responding to a brief of the local municipality.The hidden idea behind the selection of the four projects can also be understood to question the lack of public projects of the recent years. For us, the professional interest of these projects lies in the possibility to append the brief with our own ideas, values or obsessions about the city, and to have them questioned in an open manner. Should the four projects have a deeper, more critical stand regarding architectural interventions in the city, this may be an understanding of the urban space as an infrastructural web that can be both supplemented and distorted by architectural gestures and by the uses they foster. |
Citiți textul integral în numărul 2 / 2011 al Revistei Arhitectura.
Interviu cu Arhitectul Dorin Ștefan
Câteva străduțe bucureștene: un microcosmos
Mugur Kreiss. Dincolo de realitate
Daily Express Art Deco
Întâlnire cu prof. Dinu C. Giurescu. Pe strada Berzei nr. 47
David Sandu sau citadela formei
O viață printre case și culori
Autopoiesis: sistemul autogenerat al arhitecturii
Valori arhitecturale transmisibile în Maramureșul istoric (1902 – 1981)
Circulo de Bellas Artes - Madrid
Henrieta Delavrancea-gibory (1894-1987)
Meșteșug și artă. Prof. arh. Octav Doicescu (1902 – 1981)
Nimic nou în chestiunea detaliului arhitectural
Școala timișoreană de arhitectură
Republic of Architects - proiecte publice (nerealizate)
Deschideri în detaliu
Simple detalii de viață. Cadrul citadin, între poveste și emoție
Argument: Detaliu controlat - angajament pe termen lung
Verona Street Delivery 2011
Materiale și tehnologii uitate: tencuielile de var
A început cea de-a doua ediție a concursului de arhitectură Arhetipuri!
Blow-Up
Plafonul pictat
De la detaliu la concept, turnul de locuințe Bois le Prêtre din Paris
Bucureștiul Alternativ - vocea tinerilor în urbanism
Edgar Quinet nr. 6
Anuala de Arhitectură București, ediția a IX-a, 2011
Hans-Christian Habermann, printre laureații premiilor Europa Nostra
Înscrieri pentru Universitatea de Vară Bucium
Hala Matache. Bucureștiul Alternativ – atelier interdisciplinar
Spațiul public – o tejghea de bar?
Concursul de idei pentru amenajarea parcului „Livada Poștei” din Brașov, câștigat de un arhitect român din Portugalia
Decernarea premiilor Mies van der Rohe 2011
Salonul internațional de mobilă - Milano, 2011 (II)
International fairs
Unbuilt Architecture and Design Competition
Cinci hectare din parcul Tineretului, defrișate pentru construirea unui aqua land
„Numărul de mașini pe bulevardul Buzești-Berzei va ajunge undeva la 3.000-3.200 de mașini pe oră, pe sens”
Expoziție de caricaturi